Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9202055062007Erken Çocukluk Döneminde Karşılaştırmalı Eğitim YaklaşımlarıSeçmeli127
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkiye ve dünyadaki farklı okul öncesi eğitim yaklaşımlarını, birbirlerinin farklı ve benzer yönlerini incelemek amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nilay Dereobalı
Öğrenme Çıktıları
1Okulöncesi eğitim yaklaşımlarını sınıflayabilme
2Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı programların özelliklerini kavrayabilme
3Okulöncesi eğitimde kullanılan farklı programları karşılaştırabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Literatürdeki farklı okul öncesi eğitimi yaklaşımları ve çeşitli ülkelerdeki erken çocukluk eğitimi programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi Okul öncesi eğitimde ev merkezli ve kurum merkezli eğitim programları-Türkiye örnekleri Head-Start, montessori, yapılandırmacı yaklaşım, reggio emilia, proje yaklaşımı, açık eğitim, yaklaşımları gibi dünyadan örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı
2Okulöncesi eğitimde kullanılan yaklaşımlar
3Okulöncesi eğitimde kullanılan yaklaşımlar
4Türkiye’de uygulanan farklı yaklaşımlar
5Türkiye’de uygulanan farklı yaklaşımlar
6Türkiye’de uygulanan farklı yaklaşımlar
7Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar
8Ara sınav
9Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar
10Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar
11Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar
12Dünyada kullanılan farklı yaklaşımlar
13Türkiye’de ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14Türkiye’de ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi
15Türkiye’de ve dünyada uygulanan farklı yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Myers, R.(1996). Hayatta Kalan On İki, AÇEV,İstanbul. Bekman,S.(1990). (Ed.) Erken Çocukluk Eğitiminde Farklı Modeller, Unicef,Ankara Bekman,S.(2000) Eşit Fırsat, Anne Çocuk Eğitim Programının Değerlendirilmesi, AÇEV,İstanbul Başal,H.A.,(ed.) (2010) Okulöncesi Eğitimde uygulanan farklı modeller, Dora Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma14228
Rapor Hazırlama21020
Rapor Sunma224
Bireysel Çalışma16348
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12121
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)210
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ15 5            
ÖÇ23 4 4          
ÖÇ33 4 4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr