 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9304175072015 | Birinci Basamak Hizmetlerde Risk Yaklaşımı ile Hemşirelik Uygulaması I | Seçmeli | 1 | 1 | 8 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin birinci basamakta yürütülen hizmetlerde risk yaklaşımı felsefesiyle birey, aile ve topluma yönelik hemşirelik hizmetlerini planlaması, uygulaması ve değerlendirmesidir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1- Risk gruplarını tanımlayabilme | 2 | 2- Risk değerlendirmesi yapabilme | 3 | 3- Risk değerlendirmesi yaparken etik ilkelere uyabilme | 4 | 4- Hemşirelik hizmetlerini planlama, uygulama ve değerlendirebilme | 5 | 5- Hizmet sunumunda ekip yaklaşımını benimseyebilme | 6 | 6- Risk gruplarına yönelik birinci basamakta yürütülen programların önemini kavrayabilme |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Uygulamaya çıkılan kurumlar:
İdari ve mülki amirliklere bağlı birimler Sağlık Bakanlığı kurumları (Birinci basamak sağlık kuruluşları- Toplum Ruh Sağlığı Merkezi ASM, AÇSAP)
Sosyal hizmet kurumları ( SGK Narlıdere dinlenme ve bakımevi)
Belediyelere bağlı hizmetler(Evde bakım hizmetleri, gebe-bebek-loğusa hizmetleri) Kadın sığınma evleri,
İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kurumun tanıtımı, uygulamanın kapsamı, önemi | Okuma, Tartışma | | 2 | Risk gruplarını tanımlayabilme | Okuma, Gözlem | | 3 | Risk gruplarını tanımlayabilme | Okuma, Gözlem | | 4 | Gelişim dönemlerine uygun olarak sağlıklı/hasta bireyden veri toplama | Okuma Uygulama/pratik | | 5 | Gelişim dönemlerine uygun olarak sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci geliştirme | Okuma Uygulama/pratik | | 6 | Gelişim dönemlerine uygun olarak sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci uygulama | Okuma Uygulama/pratik | | 7 | Gelişim dönemlerine uygun olarak sağlıklı/hasta bireye yönelik hemşirelik süreci uygulama | Okuma Uygulama/pratik | | 8 | Risk gruplarına yönelik kurumlarda yürütülen tarama programlarına katılma | Okuma Uygulama/pratik | | 9 | Risk gruplarına yönelik kurumlarda yürütülen tarama programlarına katılma | Okuma Uygulama/pratik | | 10 | Risk gruplarına yönelik kurumlarda yürütülen tarama programlarına katılma | Okuma Uygulama/pratik | | 11 | Gelişim dönemlerine uygun olarak sağlıklı/hasta bireye yönelik oluşturulan hemşirelik sürecini değerlendirme | Okuma Uygulama/pratik | | 12 | Risk gruplarına yönelik sağlık eğitim konusu belirleme ve planlama | Okuma
Bireysel çalışma
| | 13 | Risk gruplarına yönelik sağlık eğitim konusu belirleme ve planlama | Okuma
Bireysel çalışma
| | 14 | Risk gruplarına yönelik sağlık eğitim konusu belirleme ve planlama | Okuma
Bireysel çalışma
| | 15 | Kurumların işleyişi hakkında görüşlerin tartışılması | Rapor hazırlama rapor sunma
Tartışma
| | 16 | Final sınavı | Bireysel çalışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Bertan M., Güler Ç., Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Ankara 1995.
2. Öztek Z., Temel Sağlık Hizmetleri. Hacettepe Üni Tıp Fakültesi Halk Sağlığı
Anabilim Dalı Yayını No.86/33, Kısa Dizi No. 1,Ankara 1986.
3.Erefe İ. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı, 1999.
4. Aile ve Toplum Eğitim-Kültür ve Araştırma Dergisi ,Erişim Adresi:
www.aile.gov.tr
5.Ergül Ş. (2005) “Halk Sağlığı Hemşireliğinin Dünü, Bugünü ve Geleceği,
Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:21, Sayı:1, 157-166.
6.Ergül Ş (2000) "Toplumun Halk Sağlığı Hemşirelik Hizmetlerinden
Beklentilerinin Belirlenmesi", Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
(E.Ü. Araştırma Fonu 2000/HYO/001 Nolu proje, Proje Yöneticisi: Ayla
Bayık), 2000, İzmir.
7. Stanhope M, Lancester J. (2000). Community &Public Health Nursing,
Fifth ed. Mosby.
8.Güler Ç, Akın L. (2006). Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe
Üniversitesi Yayınları.
9. Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations.
4th ed.
10.Stanhope M, Lancester J. (2003). Foundations of Community Health
Nursing. Community- Orriented Practice.Mosby.
11. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health
Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson.
12.Schneider MJ (2011) Introduction to Public Health. Third Edition,
Lippincott Williams & Wilkins
13.Scriven A (2010) Promoting Health A Practical Guide, 6th ed., Elseiver
14.Turnock B (2009) Public Health What It is and How It Works, 4th edition,
Jones and Barlett Publishers
15.Bensley R, Brookins J(2009) Community Health Education Methods A
Practical Guide, 3rd ed., Jones and Barlett Publishers
16.Naido J, Wils Jane (2009) Developing Practice for Public Health and
Health Promotion, 5th edition, Elseiver
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 11 | 4 | 44 | Tartışma | 3 | 4 | 12 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Gözlem | 2 | 4 | 8 | Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 | Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 9 | 4 | 36 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | | | | | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | | | | | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | 5 | 5 | | 4 | | 4 | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | ÖÇ6 | | | | | | | 5 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|