Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201135332011Hegel: Tinin Fenomenolojisine GirişSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Hegel’in Tinin Fenomenolojisi eserini incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Taylan Altuğ
Öğrenme Çıktıları
1Hegel'in Tinin Fenomenolojisi eserini analiz edebilme
2Hegel'in fenomenolojisini kavrayabilme
3Hegel'in Tinin Fenomenolojisi eserinin felsefe tarihindeki yerini yorumlayabilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilim sisteminin ilk bölümü olarak Tinin Fenomenolojisi. Bilincin deneyiminin bilimi olarak fenomenoloji, mutlak ve göreli bilgi. Bilincin ilk basamağı: Duyusal Kesinlik. Duyusal kesinlik ve dolayımsız olan. Nesneyi ve duyusal kesinliği bilmenin dolayımsızlığı. Anlama yetisine geçiş ve dolayım olarak algı. Anlama yetisi: görünüş ve duyular üstü dünya. Bilincin hakikati olarak öz-bilinç. Akıl, aklın kesinliği ve hakikati.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim sisteminin ilk bölümü olarak Tinin FenomenolojisiTartışma
2Bilincin deneyiminin bilimi olarak fenomenoloji, mutlak ve göreli bilgiTartışma
3Bilincin ilk basamağı: Duyusal KesinlikTartışma
4Duyusal kesinlik ve dolayımsız olanTartışma
5Nesneyi ve duyusal kesinliği bilmenin dolayımsızlığıTartışma
6Anlama yetisine geçiş ve dolayım olarak algıTartışma
7Ara SınavYazılı
8Anlama yetisi: görünüş ve duyular üstü dünyaTartışma
9Bilincin hakikati olarak öz-bilinçTartışma
10Akıl, aklın kesinliği ve hakikatiTartışma
11Tin, gerçek tin, kendine yabancılaşmış tin, kendi kendini bilen tinTartışma
12Din, doğal dinTartışma
13Sanat diniTartışma
14Bildirilmiş dinTartışma
15Mutlak BilgiTartışma
16Final SınavıYazılı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hegel: Phenomenology of Spirit, trs. A.V. Miller, Oxford University Press, 1979 M. Inwood: Hegel, Routledge and Kegan Paul, London, 1983 Kojeve: Introduction to the Reading of Hegel, Basic Books, New York, 1960 Robert B. Pippin: Hegel’s İdealism: The Satisfactions of Self-consciousness, Cambridge University Press, 1989.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı144
Uygulama/Pratik14342
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8864
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8864
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)233
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr