Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9103067122017Mühendislik Bilimleri Tarihi ve UygulamalarıSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Geçmişten günümüze Mühendislik Bilimleri ve alanlarında yapılan araştırmalar hakkında bilgilendirme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Serap ÇELEN
Öğrenme Çıktıları
1Mühendislik Bilimleri tarihini ve uygulamalarını öğrenmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mühendislik Bilimlerine Giriş, Prehistorik (Tarih Öncesi) Mühendislik, Antik (Eski) Çağda Mühendislik, Ortaçağda Mühendislik, Rönesans Mühendisliği, Genişleyen Mühendislik, Modern Mühendislik,Çağdaş Mühendislik, İleri Mühendislik Konuları ve Güncel Araştırmalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mühendislik Bilimlerine Giriş
2Mühendislik Bilimlerine Giriş
3Prehistorik (Tarih Öncesi) Mühendislik
4Antik (Eski) Çağda Mühendislik
5Ortaçağda Mühendislik
6Mühendislik Konu Seçimi ve Araştırma
7Mühendislik Konu Seçimi ve Araştırma
8Mühendislik Konu Seçimi ve Araştırma
9Arasınav RT
10Rönesans Mühendisliği
11Genişleyen Mühendislik
12Modern Mühendislik
13Çağdaş Mühendislik
14İleri Mühendislik Konuları ve Güncel Araştırmalar
15İleri Mühendislik Konuları ve Güncel Araştırmalar
16Final RT
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Harms, A. A., et al. Engineering In Time : The Systematics Of Engineering History And Its Contemporary Context, World Scientific Publishing Company, 2004 Gabbay D.M., Meijers A., Woods J., Philosophy of Technology and Engineering Sciences, edited by John Woods, Elsevier Science, 2006. Müller I., A History of Thermodynamics The Doctrine of Energy and Entropy, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2007. Calero J.S., THE GENESIS OF FLUID MECHANICS 1640–1780, Springer, 2008. Yan H.S., RECONSTRUCTION DESIGNS OF LOST ANCIENT CHINESE MACHINERY, Springer, 2007. Bertoletti M., 2005, History of the laser, IOP Publishing. Darrigol, Olivier. History of Optics from Greek Antiquity to the Nineteenth Century, Oxford University Press, 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav000
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama18080
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)243
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ15       5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr