Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9104026112005Mediterranean BenthosElective117
Level of Course Unit
Third Cycle
Language of Instruction
Turkish
Objectives of the Course
The aim of this course are intended to learn students can learn all aspects of the Mediterranean with their natural habitat and economic zones
Name of Lecturer(s)
Prof. Dr. Tuncer KATAĞAN
Learning Outcomes
1Akdenizin bentik ekosistemini anlayabilmek ve zonasyon kavramını pekiştirmek.
2Bentik ekolojinin temel kavramlarını pekiştirmek
3Akdenizin yumuşak ve sert substratumlarını öğrenmek
4Akdeniz flora ve faunasının kökenine inmek ve kavramak
5Akdenizin biyocoğrafik bölge oluşumlarını sorgulamak
6Akdeniz bentosunun kalitatif inceleme tekniklerini öğrenmek
7Akdenizin littoral sisitemini geniş perspektifte değerlendirmek
8Akdenizin derin deniz sistemini geniş perspektifte değerlendirmek
Mode of Delivery
Face to Face
Prerequisites and co-requisities
None
Recommended Optional Programme Components
None
Course Contents
Benthic ecosystem of the Mediterranean and zonation, terminology, qualitative analysis techniques, distribution of subsratums, components of littoral and deep sea systems
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Giriş,tanımlar ve biyocoğrafya
2Güncel Akdeniz topluluklarının orijinleri ve tanımlar
3Bentosun kalitatif inceleme teknikleri
4Supralittoral ve mediolittoral zon
5Infralittoral zon I
6Infralittoral zon II
7ARA SINAV
8Deniz canlılarının Akdenizin biyolojik zincirindeki fonksiyonları
9Zonasyondan bağımsız klimatik olmayan biyosönozlar
10Sirkalittoral zon I
11Sirkalittoral zon II
12Derin deniz sistemi
13Akdenizdeki canlı topluluklarının komşu Atlantik okyanusu topluluklarının homolojisi üzerinde görüşler
14Akdenize taşınan türler
15Taşınan türlerin Akdeniz ekosistemine etkileri
16FİNAL SINAVI
Recommended or Required Reading
J.M.PERES,J.PICARD.1964. Noveaau manuel de bionomie benthique de la mer Mediterranee. D.BELLAN_SANTINI,J.C.LACAZE,C.POIZAT.1994. Les biocenoses marines et littorales de Mediterranee,Synthese,menaces et perspectives
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the sections of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation".
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Work Placement(s)
None
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Attending Lectures14228
Project Preparation11313
Project Presentation133
Self Study11222
Individual Study for Mid term Examination166
Individual Study for Final Examination11010
Reading149126
TOTAL WORKLOAD (hours)208
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
LO1
LO2
LO3
LO4
LO5
LO6
LO7
LO8
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr