Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9102026292014Bitki Viroid HastalıklarıSeçmeli118
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; viroidlere yönelik genel bilgileri öğrenmesini, ülkemizde yetiştirilen önemli kültür bitkilerindeki viroid hastalıklarını tanımlamasını, bu hastalıkların teşhislerinde ve mücadelesinde kullanılan yöntemleri uygulamasını ve karşılaştıkları bir sorunun çözümünü sonuçlandırmayı ve raporlaştırmayı gerçekleştirebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Semih ERKAN, , Assoc. Prof. Dr. Mustafa GÜMÜŞ
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Viroidlere yönelik genel bilgiler • Bitkilerdeki viroid hastalıklarının coğrafik yayılışları, zarar durumları, belirtileri ve konukçuları • Bitkilerdeki viroid kökenli etmenlerin morfolojik özellikleri, yaşam çemberleri, yayılma ve taşınma yolları • Bitkilerdeki viroid hastalıkları ile mücadelede alınabilecek önlem yolları • Bitki viroid hastalıklarının teşhisi ve tanılanması için örnek almada, arazi ve laboratuar çalışmalarında ve rapor yazımında izlenecek aşamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Önerilen kaynaklar: Agrios, G.N., 2005. Plant Pathology “Fifth Edition”. Elsevier Academic Press, Burlington, USA, XXV+922 p. Diener, T.O., 1979. Viroids and Viroid Diseases. John Wiley and Sons Inc., Canada, XVI+252 p. Erkan, S., 1986. Viroidler: Bitkilerde bilinen en küçük hastalık etmenleri. E.Ü. Ziraat Fak. Dergisi, 23 (1): 79-89. Hadidi, A., Flores, R., Randles, J.W. and Semancik, J.S., 2003. Viroids. Eds., CSIRO Publishing, Australia, XVI+370 p. Eiras, M., Daros, J.A., Flores, R. and Kitajima, E.W., 2006. Viróides e virusóides: relíquias do mundo de RNA. Fitopatologia Brasileira, 31:229-246. Tabler, M. and Tsagris, M., 2004. Viroids: Petite RNA pathogens with distinguished talents. Trends in Plant Science, 9 (7): 339-348.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr