Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9103106152014Biyolojik Yollarla Enerji ÜretimiSeçmeli1110
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Biyolojik metodları ve kaynakları kullanarak enerji üretim alternatiflerini öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Nuri Azbar
Öğrenme Çıktıları
1İlgili biyoreaktörlerin tasarımın yapılması
2Biyorafineri konsepti dahilinde atıkların sürdürülebilir enerji kaynağı olarak kullanımının öğrenilmesi
3Alternatif enerji kaynağı olarak biyolojik seçeneğin potansiyelinin anlaşılması
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel tanımlar, anaerobik karanlık fermentasyon reaksiyonları, anaerobik biyoproses mikrobiyolojisi, foto-anaerobik reaksiyonları ve mikrobiyolojisi, ışık kullanımına dayalı diğer proseslerin hidrojen üretiminde kullanımı, etanol üretim süreçleri, biyoreaktör konfigurasyonları , tasarım uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1• Temel tanımlarİnteraktif tartışma
2• Anaerobik karanlık fermentasyon reaksiyonlarıİnteraktif tartışma
3• Anaerobik karanlık fermentasyon reaksiyonlarıİnteraktif tartışma
4• Anaerobik biyoproses mikrobiyolojisiİnteraktif tartışma
5• Anaerobik biyoproses mikrobiyolojisiİnteraktif tartışma
6• Foto-anaerobik reaksiyonları ve mikrobiyolojisiİnteraktif tartışma
7• Foto-anaerobik reaksiyonları ve mikrobiyolojisi, ışık kullanımına dayalı diğer proseslerin hidrojen üretiminde kullanımı, etanol üretim süreçleri mekanizmalarıbiyoreaksiyonlar üzerine etkisi, biyoreaktör konfigurasyonları , tasarım uygulamalarıİnteraktif tartışma
8Ara sınav
9• Işık kullanımına dayalı diğer proseslerin hidrojen üretiminde kullanımıİnteraktif tartışma
10• Işık kullanımına dayalı diğer proseslerin hidrojen üretiminde kullanımıİnteraktif tartışma
11• Işık kullanımına dayalı diğer proseslerin hidrojen üretiminde kullanımıİnteraktif tartışma
12• Etanol üretim süreçleri mekanizmaları İnteraktif tartışma
13• Biyoreaktör konfigurasyonları İnteraktif tartışma
14• Tasarım uygulamalarıİnteraktif tartışma
15• Proje Rapor sunumuİnteraktif tartışma
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Richard Dick Speece (2008): Anaerobic Biotechnology and Odor/Corrosion Control for Municipalities and Industries, Archae Press, ISBN:1-57843-052-9 -SCI indeksli bilimsel makaleler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Takım/Grup Çalışması15115
Proje Hazırlama16060
Proje Sunma11414
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13737
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14444
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)300
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15555555555555
ÖÇ25555555555555
ÖÇ35555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr