Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9104026262003Akdeniz'in Bivalvia FaunasıSeçmeli128
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, Akdeniz ekosisteminde dağılım gösteren Bivalvia türleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mesut ÖNEN
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Akdeniz ekosisteminde dağılım gösteren Bivalvia türlerinin kökenlerinin ve familya özelliklerinin açıklanması; bu türlerden ekonomik öneme sahip olanlar hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi; istilacı bivalv türlerinin ekosistem üzerindeki etkilerinin açıklanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cachia, C., Misfud, C. & Sammut, P. M., 2004, The Marien Mollusca of the Maltese Island. Part four. The classes: Caudofoveata, Solenogastres, Bivslvia, Scaphopoda & Cephalopoda. Backhuys Publishers, Leiden. Doğan, A., 2005, Türkiye’nin Ege Denizi Kıyılarında Dağılım Gösteren Bivalvia (Mollusca ) Türlerinin Biyo-Ekolojik Özellikleri, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İzmir, 340 sayfa. Nordsieck, F., 1969, Die europäischen Meeresmuscheln (Bivalvia) Vom Eismeer bis Kapverden, Mittelmeer und Schwarzes Meer. Stuttgart,Gustav Fischer Verlag. 253 pp. Parenzan, P., 1974, Carta d’identita delle conchiglie del Mediterraneo. Vol. II., pp. 1-280. Bios Taras, Taranto. Parenzan, P., 1976, Carta d’identita delle conchiglie del Mediterraneo. Vol. III., pp. 281-546. Bios Taras, Taranto. Poppe, G. T. & Goto, Y., 1993, European Seashells. Vol. 2: Scaphopoda, Bivalvia, Cephalopoda. Christa Hemmen, Wiesbaden, 222 p. Tebble, N., 1966, British bivalve seashells. A handbook for identificaion. Trusteesof the British Museum (Natural History), 212 p.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr