Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9104026091998Kemikli Balık EkomorfolojisiSeçmeli117
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Öğrencilerin ekomorfoloji ile ilgili temel bilgileri edinmesi ve ekomorfoloji konusunda araştırma yapabilecek bilgileri kazanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ertan TAŞKAVAK
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ekomorfoloji ile ilgili temel bilgiler, balıklarda solunum, beslenme ve hareket ekomorfolojisi ile ilgili bilgileri kapsamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ekomorfoloji Ders Notları Taşkavak, E. ve Mater, S. 1997. Nispeten Yeni Bir Disiplin, Ekomorfoli; Kemikli Balıkların Ekomorfolojisi Üzerine Bazı Görüşler. E.Ü. Su Ürünleri Dergisi. 14(1-2), 203-210. Antonucci, F., Costa, C., Aguzzi, J., and Cataudella, S. (2009) Ecomorphology of Morpho-Functional Relationships in the Family of Sparidae: A Quantitative Statistic Approach. Journal of Morphology 270(7), 843-855. Barnett, A., Bellwood, D.R., and Hoey, A.S. (2006) Trophic ecomorphology of cardinalfish. Marine Ecology-Progress Series 322, 249-257. Cochran-Biederman, J.L., and Winemiller, K.O. (2010) Relationships among habitat, ecomorphology and diets of cichlids in the Bladen River, Belize. Environmental Biology of Fishes 88(2), 143-152. Ferreira, K.M. (2007) Biology and ecomorphology of stream fishes from the rio Mogi-Guacu basin, Southeastern Brazil. Neotropical Ichthyology 5(3), 311-326. Herler, J. (2007) Microhabitats and ecomorphology of coral- and coral rock-associated gobiid fish (Teleostei : Gobiidae) in the northern Red Sea. Marine Ecology-an Evolutionary Perspective 28, 82-94. Litherland, L., Collin, S.P., and Fritsches, K.A. (2009) Visual optics and ecomorphology of the growing shark eye: a comparison between deep and shallow water species. Journal of Experimental Biology 212(21), 3583-3594. Mehta, R.S. (2009) Ecomorphology of the Moray Bite: Relationship between Dietary Extremes and Morphological Diversity. Physiological and Biochemical Zoology 82(1), 90-103.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr