Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201036041982Critical ApproachesSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Anglo-Amerikan Eleştiri geleneğinin Modern dönemden, “ Yeni Eleştiri ”’den başlayarak “Biçimcilik”, “Yapısalcılık”, “Postmodern Yapıbozum” ve “Psikanalitik Eleştiri” akımların incelenmesi ve bu teorilerin belirli eserlere uyarlanması amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Dilek DİRENÇ
Öğrenme Çıktıları
1Eleştiri yöntemleri hakkındaki belli başlı kuramları anlayabilme.
2Modern ve post-modern görüşlerde olan gelişimi anlayabilmeleri ve analiz edebilme.
3Kendilerine özgü, bağımsız düşünceler ortaya koyabilmeleri ve eleştirel yorumlar yapabilme.
4Metinler ve kuramlar üzerinde eleştirel tartışmalar yürüterek çıkarımlarda bulunabilme.
5MLA kurallarına uygun araştırma ödevleri yazabilme.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Yeni Eleştiri, Biçimcilik, Yapısalcılık, Postmodern Yapıbozum ve Psikanalitik Eleştiri akımların inceleyen metinler ve edebi eserler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı ve içeriği Ders içeriğinin incelenmesi
2Yeni Eleştiri Kuramın genel tanıtımı, okuma materyallerinin tartışılması ve değerlendirilmesi
3Yeni EleştiriKuramın edebi esere uygulanması
4Biçimcilik Kuramın genel tanıtımı, okuma materyallerinin tartışılması ve değerlendirilmesi
5BiçimcilikKuramın edebi esere uygulanması
6YapısalcılıkKuramın genel tanıtımı, okuma materyallerinin tartışılması ve değerlendirilmesi
7YapısalcılıkKuramın edebi esere uygulanması
8Yazılı Ödev (Vize) Yazılan ödevlerin üzerine tartışma
9Postmodern YapıbozumKuramın genel tanıtımı, okuma materyallerinin tartışılması ve değerlendirilmesi
10Postmodern YapıbozumKuramın edebi esere uygulanması
11Postmodern YapıbozumKuramın edebi esere uygulanması
12Psikanalitik EleştiriKuramın genel tanıtımı, okuma materyallerinin tartışılması ve değerlendirilmesi
13Psikanalitik EleştiriKuramın edebi esere uygulanması
14Psikanalitik EleştiriKuramın edebi esere uygulanması
15Dönemin değerlendirilmesiDönem boyunca incelenen ve uygulanan kuramlar üzerine genel değerlendirme ve tartışma
16Final Ödevi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford and New York: Oxford University Press, 2006. Literary Theory: An Anthology. Oxford: Blackwell, 1998. The Norton Anthology of Theory and Criticism. NY: W.W. Norton & Company, Inc. 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Uygulama/Pratik14114
Tartışma14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ13232334423223 3
ÖÇ22232254332222 2
ÖÇ32223424222222 2
ÖÇ42234322222222 2
ÖÇ52222222222225 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr