Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201105372010Beşeri Coğrafya'da CBS Uygulamaları ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere Lisans düzeyinde öğrendikleri CBS bilgisinin daha detaylı öğrenmeleri için gerekli teorik ve uygulamalı konular verilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr. M.Kirami ÖLGEN
Öğrenme Çıktıları
1CBS kavramı, teknik konular ve uygulamalar hakkında temel bilgi sahibi olma
2Mekansal verinin soyutlanmasını anlama
3CBS ile Beşeri coğrafya problemlerinin analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
CBS’nin teorik temelleri, vektör ve raster CBS algoritmaları, CBS veritabanları, CBS analiz araçları, CBS veri kaynakları ve CBS ile entegrasyonu, CBS’de hata analizleri, bir CBS projesinin yürütülmesindeki adımlar beşeri coğrafya örnekleriyle aktarılmaya çalışılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Coğrafi Bilgi sistemleri ve Coğrafi BilgiAnlatım
2Coğrafi verinin soyutlanmasıAnlatım
3CBS'nin bileşenleri IAnlatım
4CBS'nin bileşenleri IIAnlatım
5CBS'nin bileşenleri IIIAnlatım
6Vektör ve Raster CBSAnlatım
7CBS'de veri kaynakları IAnlatım
8CBS'de veri kaynakları IIAnlatım
9Ara Sınav (Vize)
10CBS ve diğer coğrafi teknolojilerAnlatım
11Coğrafi veritabanlarıAnlatım
12CBS ile sorgulamaAnlatım
13Beşeri coğrafya'da CBS analizleri IAnlatım + uygulama
14Beşeri coğrafya'da CBS analizleri IIAnlatım + uygulama
15CBS'de kartografik tasarımAnlatım
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Michael N. DeMers, Fundamentals of Geographic Information Systems, 1997, Wiley Nicholas Chrisman, Exploring Geographic Information Systems, 1997, Wiley Joyce Foresman & UNEP, My Community Our Earth, 2002, Esri Press Tor Bernhardsen, Geographic Information Systems, 1992, VIAK IT. David E. Davis, GIS for Everyone, 2000, Esri Press ESRI, Understanding GIS, 1995, Geoinformation International Peter A Burrough and Rachael A. McDonell, principles of Geographic Information Systems,1998, Oxford Press Paul A. Longley et.al, Geographic Information Systems and Science, 2001, Wiley Christopher Jones, GIS and computer cartography, 1997, Longman David J. Maguire et.al (eds.), GIS: principles and applications 2 vols., 1993, Longman
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım10330
Uygulama/Pratik236
Alan Çalışması3515
Rapor Sunma31030
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
Okuma6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5
ÖÇ1     
ÖÇ2     
ÖÇ3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr