Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201106172004Dünyada Yeni Turizm EğilimleriSeçmeli236
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dünyada yeni turizm eğilimlerini ve türlerini incelemek, rekabet gücü yüksek turistik ürünlere dikkat çekmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gözde Emekli
Öğrenme Çıktıları
1Dünyada yeni turizm eğilimlerini kavrayabilmek
2Turizmde rekabet gücü yüksek turistik ürünlere dikkat çekebilmek
3Türkiye’de yeni turistik ürünleri oluşturabilmek
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dünyada yeni turizm eğilimleri, türleri ve Türkiye’nin rekabet gücü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyada turizm türleri Anlatım
2Dünyada turizm türleriyle ilgili yeni yaklaşımlarAnlatım
3Dünyada turizm türleriyle ilgili yeni yaklaşımlarAnlatım
4Turizm ve turistik ürün çeşitlendirme kavramı ve önemi Anlatım
5Turizm ve turistik ürün çeşitlendirme kavramı ve önemiAnlatım
6Turizmde talep ve yapısal değişmelerAnlatım
7Talebin coğrafi dağılışıAnlatım
8Arasınav
9Yeni turistik ürünler ve sportif etkinliklerProje sunumu
10Yeni turistik ürünler-kültürel mirasProje sunumu
11Türkiye’de yeni turistik ürünlerProje sunumu
12Türkiye turizm stratejisi ve yeni turistik ürünlerProje sunumu
13Türkiye turizminin rekabet gücüProje sunumu
14Türkiye turizminin pazar analiziProje sunumu
15Dünya turizmi ve TürkiyeProje sunumu
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BRUNT, PAUL (1998). Market Research in Travel and Tourism. London. Butterworth-Heinemann, s. 3. DOĞANAY, Hayati 1992: Türkiye Turizm Coğrafyası. Kazım Karabekir Ünv. Erzurum. DOĞANER, Suna 2001: Türkiye’nin Turizm Coğrafyası. Çantay Kitabevi İstanbul. GİLL, JOHN VE JOHNSON, PHİLL (1997). Research Methods for Managers. London: Sage Publications Ltd., s. 21. GUNN, Clare. l993: Tourism Planning, Taylor& Françis Publish. New-Jersey. HERBERT, David 1995:’Haritage, Places, Leisure, and Tourism” Haritage, Tourism and Society. Mansell Publishing, RICHARDS, Greg 1996: Cultural Tourism in Europe. First printed U.K. Cab International. ÖZGÜÇ, Nazmiye. 1998: Turizm Coğrafyası. Çantay kitabevi. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Rapor Hazırlama7642
Rapor Sunma6848
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6742
Okuma7749
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)185
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5
ÖÇ1     
ÖÇ2     
ÖÇ3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr