Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201046442015Bizans Askeri MimarisiSeçmeli246
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Derste, Anadolu’daki Bizans Dönemi Savunma sistemleri ile ilgili terminoloji verilmekte, Bizans Kaleleri, dönemlere göre örnekler eşliğinde incelenmektedir. Bu ders, öğrencilerin Bizans Kale mimarisine ilişkin temel kavram ve terimlerini öğrenmelerini, yapıları işlevlerine ve tarihsel evrelere göre gruplandırarak dönemin yapısal karekterini çözümleyerek kavramalarını amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist. Prof. Dr.Emine Tok
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bizans Askeri Mimarisi dersinde Bizans kaleleri ile ilgili temel kavram ve terimler öğrenilmekte, kaleler plan şekilleri ve işlevlerine göre gruplara ayrılarak ele alınmaktadır. Anadolu’daki Bizans dönemi kaleleri dönemlere göre yöresel farklılıkları ile karşılaştırılarak örnekler eşliğinde incelenmektedir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Vıtruvius (S. Güven), Mimarlık Üzerine On Kitap, 2005. C. Foss, Byzantine Fortifications an Introduction, Pretoria 1986. A.W. Lawrence, A Skelatal History of Byzantine Fortifications, The Annual of British School at Athens, Vol.78, 171-227 R.W. Edwards,, The Fortifications of Armenian Cilica, Washington D.C., 1987 A. Akarca, Şehir ve Savunması, TTK, 1987. J. Crow –S. Hill ,The Byzantine Fortifications of Amastris in Paphlagonia Source, Anatolian Studies, Vol. 45, (1995), pp. 251-265 C. Foss, Ephesus After Antiquity, Cambridge, 1979. Lawrence, T.E., Crusader Castles, London, 1986 N. Sevgen, Anadolu Kaleleri, Ank.1959. R. Nauman, Eski Anadolu Mimarlığı, 1998. C. Foss, 'The Persians in Asia Minor and the end of Antiquity', English Historical Review 90, (1975) 721-47.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr