Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201395092014Eski Batı Tarihine GirişSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; tarih araştırmaları metodolojisi ve Eskiçağ Tarihinde “Eskibatı” ve “Eskidoğu” Kavramları hakkında bilgi edinmelerini; Eskibatı tarihinin edebi, epigrafik ve nümismatik kaynaklarını kavrayabilmelerini, Helen, Hellenistik ve Roma dönemlerinde tarih yazıcılığı hakkında bilgi edinmelerini; günümüzde Türkiye’de Dünyada Eskibatı tarihi araştırmalarının durumu, Eskibatı tarihi araştırmalarının ana ilgi alanları hakkında fikir yürütebilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mehmet Ali Kaya
Öğrenme Çıktıları
1Tarih araştırmaları metodolojisini kavrayabilme. PÇ: 1, 6, 10
2Eskiçağ Tarihinde “Eskibatı” ve “Eskidoğu” Kavramları hakkında bilgi edinme PÇ: 3, 4, 7, 8
3Eskibatı tarihinin edebi, epigrafik ve nümismatik kaynaklarını kavrayabilme PÇ: 1, 4, 6, 10
4Günümüzde Türkiye’de Dünyada Eskibatı tarihi araştırmalarının durumu, eskibatı tarihi araştırmalarının ana ilgi alanları hakkında fikir yürütebilme PÇ: 3, 7, 8, 9
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bir Bilim Dalı Olarak Tarih; Tarih Araştırmaları Metodolojisi; Eskiçağ Tarihinde “Eskibatı” ve “Eskidoğu” Kavramları; Eskiçağ Tarihinin Edebi, Epigrafik ve Nümismatik Kaynakları; Hellen, Hellenistik ve Roma Tarih Yazıcılığı; Günümüzde Türkiye’de Dünyada Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Durumu; Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Ana İlgi Alanları: Sosyo-Politik, Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Tarih; Lisansüstü Tez yazım kuralları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
0Bir Bilim Dalı Olarak TarihTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
1Tarih Araştırmaları MetodolojisiTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
2Eskiçağ Tarihinde “Eskibatı” ve “Eskidoğu” KavramlarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
3Eskiçağ Tarihinin Edebi KaynaklarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
4Eskibatı Tarihinin Epigrafik KaynaklarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
5Eskibatı Tarihinin Nümismatik KaynaklarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
6Eskiçağ Tarihi ve Klasik ArkeolojiTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
7Ara Sınav
8Hellen Tarih Yazıcılığı ve Klasik Dönemin Edebi KaynaklarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
9Hellenistik Dönemde Tarih YazıcılığıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
10Roma Dönemi Tarih YazıcılığıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
11Eskibatı Mirası, Önemi ve Araştırma TarihiTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
12Günümüzde Türkiye’de Dünyada Eskibatı Tarihi Araştırmalarının DurumuTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
13Eskibatı Tarihi Araştırmalarının Ana İlgi Alanları: Sosyo-Politik, Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Kültürel TarihTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
14Lisansüstü Tez Yazım KurallarıTeorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkçe - İplikçioğlu, B., Eskibatı Tarihi I: Giriş, Kaynaklar, Bibliyografya. Ankara 1997. - Carr, E.H., Tarih Nedir? İstanbul 2009. Yabancı Dil - Scheidel, W. et.al.(Ed.), Cambridge Economic History of the Greco-Roman World. Cambridge 2007. - Adam, K.-P. (Ed.), Historiographie in der Antike. Berlin 2008. - M. Crawford, M. (Ed.), Sources for Ancient History. Cambridge 1983.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Lisan Kodları
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım5945
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5945
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr