Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201395112014Eski Önasyada Dil ve YazıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Eski Önasya’da konuşulmuş diller ve kullanılmış yazıları tanıtmak, ayrıca arşivler, katipler ve ilgili konuları tanıtmak, Hititçe belgeleri okumaya yönelik çalışmalar yapmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Süleyman Özkan
Öğrenme Çıktıları
1Eski Önasya’daki dil zenginliğini öğrenebilme,
2Kullanılmış olan yazı sistemlerini bilme,
3. İnsanoğlunun yaptıklarını kaydetme arzusunun getirdiği sonuçlarını kavrayabilme,
4Diller ve yazı sistemlerinin nasıl oluştuğunu kavrayabilme,
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
- Eski Önasya’da kullanılan yazı sistemleri, - Eski Önasya’da konuşulan diller, - Katiplerin eğitimi, - Resmi ve özel arşivler, 1. - Hititçe metinlerin çözümü,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eski Önasya’da kullanılan yazı sistemleri Tanışma
2Sümer Çiviyazısı ve çözülmesiLiteratüre dayalı sunum hazırlama
3Çiviyazısının gelişimi ve yaygınlaşması Literatüre dayalı sunum hazırlama
4Çiviyazısı eğitimi ve ArşivlerLiteratüre dayalı sunum hazırlama
5Hiyeroglif YazısıLiteratüre dayalı sunum hazırlama
6Alfabetik diller ve yazılarLiteratüre dayalı sunum hazırlama
7Vize
8ATÇK Arşivleri ve Tablet Konuları Literatüre dayalı sunum hazırlama
9Hitit Arşivleri ve Tablet Konuları Literatüre dayalı sunum hazırlama
10Hitit Çivi Yazısı Literatüre dayalı sunum hazırlama
11Hititçe metinleri okumaLiteratüre dayalı sunum hazırlama
12Hititçenin Grameri Literatüre dayalı sunum hazırlama
13Hititçe metin okuma Literatüre dayalı sunum hazırlama
14Hititçe metin okuma Literatüre dayalı sunum hazırlama
15Hititçe metin okuma Literatüre dayalı sunum hazırlama
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. S. Hırçın, Çivi Yazısı, İstanbul 1995 2. J. Friedrich, Kayıp Yazılar ve Diller, İstanbul 2000 3. Civilizations of the Ancient Near East, 1995 4. E. Hornung, Mısır Bilimine Giriş, İstanbul 2004 5. Hititolojiye Giriş, Haz. Metin Alparslan 3. M. Darga, Hitit Sanatı, İstanbul 1992 5. A. Çilingiroğlu, Urartu Tarihi, İzmir 1994 6. Friglerin Gizemli Dünyası, İstanbul 2007 7. Lidyalılar, İstanbul 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım5945
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5945
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr