Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201395062014Avrupa Tarihi IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Yeniçağ döneminde Avrupa’da meydana gelen siyasi ve sosyo-ekonomik değişikliklerin incelenmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Ömer BIYIK
Öğrenme Çıktıları
1XVII-XVIII. yüzyıllarda Avrupa’nın siyasi ve sosyo-ekonomik durumunu kavrayabilme. PÇ: 1, 2
2Aydınlanma Çağı ile birlikte Bilimsel ve Kültürel gelişmeleri kavrayabilme PÇ: 6
3Sanayi Devriminde üretim ve işgücünde yaşanan değişim ve sorunları değerlendirebilme PÇ: 5, 7
4Fransız İhtilali öncesi Avrupa’nın toplumsal ve ekonomik durumunu analiz edebilme PÇ: 1, 7, 8
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
XVII. Yüzyılda Westphalia Antlaşması sonrası Avrupa’nın siyasi ve sosyo-ekonomik yapısında meydana gelen değişmeler değerlendirilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanımı, Konular, Kaynaklar, Mevcut Çalışmalar Giriş-Tanışma
2XVII. yüzyıl ortalarında Avrupa’nın genel siyasi durumu Teorik ders anlatımı.
3XVII. ve XVIII. yy. Avrupa’da Bireyler ve Sivil Yaşam Teorik ders anlatımı.
41648 Westphalia Antlaşması’ndan sonra Avrupa Teorik ders anlatımı.
5Aydınlanma Çağı Teorik ders anlatımı.
6İngiliz devriminin temelleriTeorik ders anlatımı.
7Ara Sınav
8İhtilal öncesi Fransa’nın siyasi ve sosyo-ekonomik yapısıTeorik ders anlatımı.
9Hollanda’nın Yükselişi “The Golden Age”Teorik ders anlatımı.
10XVII. ve XVIII. yy. da Avrupa’da Tarımsal Devrim Teorik ders anlatımı.
11XVII. ve XVIII. yy. Avrupa’nın Demografik YapısıTeorik ders anlatımı.
12Sanayi DevrimiTeorik ders anlatımı.
13Sanayi Devrimi Sonrası Avrupa’da iktisadi ve ticari değişimlerTeorik ders anlatımı.
14Uzakdoğu’da ticaret ve sömürge savaşlarıTeorik ders anlatımı.
15Genel Değerlendirme ve Bitirme Sınavına HazırlıkTeorik ders anlatımı.
16Bitirme Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Norman Davies, Avrupa Tarihi 2. Merry E. Weisner Hanks, Erken Modern Dönemde Avrupa 1450-1789 3. J.M. Roberts, Avrupa Tarihi 4. Eric Hobsbawm, The Age of Revolution
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14342
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5945
Okuma9545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr