 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9201395102014 | Eski Doğu Tarihi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; Eskiçağ tarihinde “Eskidoğu” kavramı hakkında bilgi edinmelerini, Akhamenidler, Hellenistik, Parthlar ve Sasanileri dönemlerinde İran ve art bölgesindeki siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmeler hakkında fikir yürütebilmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Mehmet Ali Kaya | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eskiçağ tarihinde “Eskidoğu” kavramı hakkında bilgi edinme. PÇ: 1, 6, 10 | 2 | Akhamenidler dönemi İran ve Önasyadaki siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmeler hakkında fikir yürütebilme PÇ: 3, 4, 7, 8 | 3 | İran’da Seleukoslar hakimiyetinin dinamiklerini kavrayabilme PÇ: 1, 4, 6, 10 | 4 | İran’da Parth ve Sasani hakimiyetindeki sosyal ve ekonomik gelişmeleri karşılaştırmalı olarak karşılaştırmalı olarak analiz edebilme PÇ: 3, 7, 8, 9 | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eskiçağ Tarihinde “Eskidoğu” Kavramı; Hellenistik Dönem Öncesinde Eskidoğu: Mısır, Mezopotamya, İran; İran’da ve Önasya’da Akhamenid Hakimiyeti; Akhamenid Döneminde Devlet Yönetimi, Satraplık Sistemi, Sosyal ve Ekonomik Yapı; İran’da Seleukoslar Egemenliği ve bu dönemde İran ve Doğu Satraplıklarında Siyasal ve Sosyo-Ekonomik Yapı; İran’da Parth ve Sasani Egemenliği: Yönetim, Ordu Sistemi, Kültler ve Ekonomi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eskiçağ Tarihinde “Eskidoğu” Kavramı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 2 | Hellenistik Dönem Öncesinde Eskidoğu: Mısır, Mezopotamya, İran | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 3 | İran’da Akhamenid Hakimiyeti | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 4 | Önasya’da Pers Hakimiyeti | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 5 | Akhamenid Döneminde Devlet Yönetimi ve Satraplık Sistemi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 6 | Akhamenid Döneminde Sosyal ve Ekonomik Yapı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 7 | İskender’in Pers İmparatorluğunu Yıkışı: Ön Asya’da Hellenistik Dönem | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İran’da Seleukoslar Egemenliği | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 10 | Seleukoslar Dönemi İran ve Doğu Satraplıklarında Siyasal ve Sosyo-Ekonomik Yapı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 11 | İran’da Parth Egemenliği | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 12 | Parth-Roma İlişkileri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 13 | Parth Dönemi İran’ında Yönetim, Ordu Sistemi, Kültler ve Ekonomi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 14 | İran’da Sasani Egemenliği | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 15 | Sasani Dönemi İran’ında Yönetim, Ordu Sistemi, Din ve Ekonomi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 16 | Final Sınavı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Türkçe
- Wiesehöfer, J., Antik Pers Tarihi. Çev.: M.A. İnci. İstanbul 2003.
Yabancı Dil
- Fyre, R.N., The History of Ancient Iran. München 1984.
- Fyre, R.N., The Heritage of Persia. New York 1963.
- Allen, L., The Persian Empire. Chicago 2005.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 5 | 9 | 45 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 9 | 45 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Okuma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|