 |
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9201395122014 | Latince Gramer II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; Latince’deki ana ve yan zamanlar ile fiil çekimlerini, tüm isim çekimlerini öğrenmesini, önemli sentaks kurallarını kavramasını ve bu bilgiler ile temel düzeyde Latince metinleri okuyabilmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Mehmet Ali Kaya | Öğrenme Çıktıları | 1 | Latince’deki ana ve yan zamanlar ile fiil çekimlerini öğrenebilme PÇ: 1, 5, 6, | 2 | Latince’deki tüm isim çekimlerini öğrenip metin üzerinde çözümleyebilme PÇ: 3, 4, 5, 7 | 3 | Latince’deki önemli sentaks kurallarını kavrayabilme PÇ: 1, 5, 10 | 4 | Temel düzeyde Latince metinleri çözümleyerek okuyabilme PÇ: 3, 5, 7, 8, | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
| Öğrenim Türü | Örgün Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İlgi Zamiri: Qui, quae, quod; Posse ile Prodesse Fiilleri; Üçüncü Fiil Çekimi: Praesens Gövdesi Üzerinden Yapılan Pasiv Şekilleri; Accusativus cum infinitivo kurması; Ses değişimi ile yapılan perfectum ve Ablativus Qualitatis; Üçüncü İsim Çekimi: Sessiz ile bietn Cinssiz gövdeler; İşaret Zamirleri: Hic, haec, hoc ve ille, illa, illud; Perfectum Passivum Participium; Ablativus Absolutus; İşraet zamirleri: Ipse, ipsa, ipsum ve İndirekt Soru Cümleleri; Praesens Participium. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İlgi Zamiri: Qui, quae, quod | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 2 | Posse ile Prodesse Fiilleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 3 | Üçüncü Fiil Çekimi: Praesens Gövdesi Üzerinden Yapılan Pasiv Şekilleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 4 | Accusativus cum infinitivo kurması | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 5 | Ses değişimi ile yapılan perfectum ve Ablativus Qualitatis | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 6 | Üçüncü İsim Çekimi: Sessiz ile biten Cinssiz gövdeler | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Üçüncü Fiil Çekimi: -i biten gövdeler ve Ablativus Modi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 9 | Üçüncü İsim Çekimi: -i ile biten Gövdeler | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 10 | İşaret Zamirleri: Hic, haec, hoc ve ille, illa, illud | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 11 | Üçüncü İsim Çekimine göre olan sıfatlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 12 | Üçüncü İsim Çekimine giren tek şekilli sıfatlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 13 | Beşinci İsim Çekimi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 14 | İşaret zamirleri: Ipse, ipsa, ipsum ve İndirekt Soru Cümleleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 15 | Praesens Participium | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Rohde, G.-Sinanoğlu, S., Lingua Latina: Latince Ders Kitabı II. Ankara 1976.
- Öktem, F., Uygulamalı Latin Dili. İstanbul 2006.
Yabancı Dil
- Wheelock, F.M., Wheelock’s Latin. New York 2005.
- Greenough, J.B. et.al., New Latin Grammar for Schools and Colleges. London 1903.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 9 | 45 | Okuma | 5 | 9 | 45 | Rapor | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|