Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
920139603201420. Yüzyılda Türkiye ve Büyük Güçler ISeçmeli236
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Dersin amacı, 20. Yüzyıl’ın ilk çeyreğinde Türkiye’nin Büyük Güçlerin şekillendirdiği dünya politikalarındaki yerini incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Nuri KARAKAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Alana ilişkin temel araştırma problemleri hakkında bilgi sahibi olabilme (PÇ: 1, 3, 7, 10)
2Problem tespit edip çözebilecek bilgi ve donanımı kazanma (PÇ: 2, 7, 9, 12)
3Türkiye’nin 20. Yüzyıl’ın ilk çeyreğinde Büyük Güçlerin şekillendirdiği dünya siyasetindeki yerini kavrayabilme ve yorumlayabilme. (PÇ:1,2,4,10,12)
4
5
6
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
20. Yüzyıl’ın ilk çeyreğinde Türkiye’nin Büyük Güçlerin şekillendirdiği dünya siyasetindeki yeri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Büyük Güç kavramıTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
220. Yüzyılın başında Büyük GüçlerTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
320. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve İngiltereTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
420. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve İngiltereTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
520. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve İngiltereTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
620. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve RusyaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
7Ara Sınav
820. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve RusyaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
920. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve AlmanyaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
1020. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve AlmanyaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
1120. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve FransaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
1220. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve İtalyaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
1320. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve AvusturyaTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
1420. Yüzyılın ilk çeyreğinde Türkiye ve ABDTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
15Genel DeğerlendirmeTeorik ders, okuma, anlatım ve tartışma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Paul Kennedy, Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, Ankara 1990. 2- André Ribard, İnsanlığın Tarihi, İstanbul 1983. 3- William H. McNeil, Dünya Tarihi, Ankara 2006. 4- Osmanlı İmparatorluğu’nun Sonu ve Büyük Güçler, Editör: Marian Kent, İstanbul 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5945
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5945
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr