Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9201396202014İmparatorluktan Cumhuriyete Siyasal Akımları-IISeçmeli246
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
XIX yüzyıldan başlayarak ortaya çıkan ve sonraki yüzyılda insanlık tarihin derinden etkiyen siyasal düşünce akımlarını ve özelliklerini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hilal Ortaç
Öğrenme Çıktıları
1Aydınlanma düşüncesi ve düşünürlerini tanımak PÇ: 1, 3
2Siyasal akımları anlama PÇ: 3, 7, 8
3Siyasal akımların Osmanlı İmparatorluğuna etkilerini kavrama PÇ: 7, 8
4Siyasal olaylar ve düşünceler arasında bağlantı kurma PÇ: 7, 8
5
6
7
8
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
XIX. ve XX. Yüzyılda siyaset alanında bir çok akımla karşılaşılmaktadır. Dönemin Batı dünyasında bu konuda bir çok akım ortaya çıktığı gibi, batıyı model alan çoğu ülkede de bu akımların yansımaları görülmüştür. Türkiye’deki siyasal hayatı etkileyen, değişimleri yaratan bu akımlar içerisinde Cumhuriyet’e giden süreçte etkili olanlar üzerinde bu derste durulacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanımı, Konular, Kaynaklar, Mevcut ÇalışmalarGiriş-Tanışma
2Tanzimat ve kazanımlarıTeorik ders anlatımı
3Osmanlı İmparatorluğunu etkileyen siyasi akımlarTeorik ders anlatımı
4Siyasi akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
5Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
6Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
7Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
8Ara Sınav
9Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
10Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
11Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
12Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
13Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
14Siyasal akımlarTeorik ders anlatımı-Literatüre dayalı sunum
15Genel Değerlendirme ve Bitirme Sınavına HazırlıkTeorik ders anlatımı.
16Bitirme Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce 3. Modernleşme ve Batıcılık, İletişim, İstanbul,2002. 2. B.Lewis, Modern Türkiye’nin doğuşu, 3. N.Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, 4. N.Berkes, Batı Sorunu, 5. Y.H.Bayur. Türk İnkılap Tarihi. 6. E.Kuran, Türkiye’nin Batılılaşması. 7. S.Sinanoğlu, Türk Hümanizmi. 8. M.Turhan, Garplılaşmanın neresindeyiz. 9. T.Z.Tunaya, Batıcılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5945
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5945
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr