Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9202028402010Okul Psikolojik Danışmanlığında Güncel KonularSeçmeli238
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin Amacı
Öğrencilerin okul psikolojik danışmanlığı uygulamaları ile ilgili bilgilerini artırmak, yardım gerektiren özel durumlara ilişkin müdahale planları oluşturabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Zeynep CİHANGİR ÇANKAYA
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Okul danışmanlığı uygulamaları • Özel durumlara ilişkin müdahale planları nasıl oluşturulur? • Yas-kayıp yaşayan öğrencilere müdahale • Anne babası boşanmış-boşanmak üzere olan öğrencilere müdahale • davranış bozukluklarına müdahale • Fiziksel-cinsel tacize uğramış öğrencilere müdahale • Kaygı-depresyon yaşayan öğrencilere müdahale • Öfke yönetimi • Akademik motivasyon-başarı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Edison Knapp ve Arthur E. Jongsman (2002) The school counseling and School social work. Christopher A. Sink (2005), Contemporary school counseling : theory, research, and practice. Lawrence E. Tyson, Paul B. Pedersen (2000). Critical incidents in school counseling. Carey Dimmitt, (2007). Evidence-based school counseling : making a difference with data-driven practices. Colette T. Dollarhide (2008).Comprehensive school counseling programs : K-12 delivery systems in action. John P. Galassi (2007).Strengths-based school counseling : promoting student development and achievement. Gibson, R. L. & Mitchell, M. H. (1990). Introduction to Counseling and Guidance, (3rd ed.). New York: MacMillan Publishing Company. Hardin L.K. Coleman, Christine Yeh. (2008). Handbook of school counseling. Bradley T. Erf (2004). Professional school counseling : a handbook of theories, programs & practices . John J. Schmidt. (2003). Counseling in schools: essential services and comprehensive programs. John J. Sch (2008). Counseling in schools : comprehensive programs of responsive services for all students.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr