Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9401026062019Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik DanışmaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Öğrencilerin çocukluk ve ergenlik dönemine özgü ihtiyaçlar, sorunlar ve çözümler konusunda bilgi sahibi olabilmelerini, yardım gerektiren özel durumlara ilişkin genel bir müdahale planı oluşturabilmelerini,çocuk ve ergenlerle yürütülen bireysel ve grupla psikolojik danışma çalışmalarını planlayabilmelerini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr.Zeynep CİHANGİR ÇANKAYA
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk ve Ergenlerin gelişimsel özellikleri Çocuk ve Ergenlerin sahip oldukları ve onlara kazandırılması gereken temel yeterlikler Çocuk ve Ergenlere yeterliliklerin kazandırılması Çocuk ve Ergenlerin yaşadıkları ve müdahale gerektiren problem alanları Çocuk ve Ergenlerin yaşadıkları özel durumlara yönelik müdahaleler Çocuk ve Ergen aileleri ve öğretmenleri ile hangi konularda ve nasıl çalışılmalıdır?
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Knapp, S.E. ve Jongsma, A. E (2002), The School Counseling and School Social Work-Treatment Planner, Practice Planner, John Wiley & Sons,Inc. Brigman, G. Ve Goodman, B.E. (2001). Group counseling for school counselors. Walch Publishing. Knapp, S.E. ve Jongsma, A. E (2002), The School Counseling and School Social Work-Treatment Planner, Practice Planner, John Wiley & Sons,Inc. Brigman, G. Ve Goodman, B.E. (2001). Group counseling for school counselors. Walch Publishing. Gladding, S. (1998). Counseling as an art: The creative arts in counseling. (second edition). ACA. O’rourke, K. Ve Worzbyt, J, C. (1996). Support groups for children. Taylor & Francis. Thompson, C.L. & Rudolph, L.B. (2000). Counseling children. (Fifth Edition). Brooks/Cole. Weiser, J. (1999). Phototherapy techniques. Exploring the secrets of personal snapshots and family albums. Canada: Photo Therapy Centre
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr