Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9401026142019Bilişsel ve Davranışçı MüdahalelerSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilişsel davranışçı terapilerin temel kavramlarının ve tekniklerinin bilgisini kazandırmak ve bilişsel davranışçı yaklaşımı kullanmak konusunda temel becerileri geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Serkan DENİZLİ
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilişsel davranışçı psikolojik danışmanın kuramsal temelleri, Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi ve ABC modeli, Beck’in bilişsel terapisi ve otomatik düşünceler, bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı sorun değerlendirme ve kavramlaştırma, işlevsel olmayan düşünceleri belirleme, işlevsel olmayan düşünceleri tartışma, bilişsel ve davranışçı psikolojik danışma teknikleri, çocuk ve ergenlerle bilişsel davranışçı müdahaleler, farklı sorunlara yönelik bilişsel davranışçı müdahaleler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Beck, A.T. (1991). Cognitive therapy and the emotional disorders. London: Penguin. Cormier, S. & Nurius, P.S. (2003). Interviewing and change strategies for helpers : fundamental skills and cognitive behavioral interventions (5th ed. ) .Pacific Grove: Thomson-Brooks/Cole, c2003. Ellis, A. (1996). Better, deeper, and more enduring brief therapy: the rational emotive behavior therapy approach. New York: Brunner/Mazel Publishers. Ellis, A. & MacLaren, C. (1998). Rational emotive behavior therapy: a therapist's guide. San Luis Obispo, Calif.: Impact Publishers. Wilde, J. (1992). Rational counseling with school-aged populations: A practical guide. Bristol: Accelerated Development.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY • Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail: intrec@mail.ege.edu.tr