|
|
 |
Doktora Programları
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
- Halk Sağlığı Hemşireliği
- Yüksek Lisans Derecesi ile Doktora
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Halk Sağlığı Hemşireliği Yüksek Lisans Dereceli Doktora Programı, 1987 yılından itibaren Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, 2011 yılından itibaren Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi bünyesinde Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalı tarafından yürütülen bir programdır.
| Kazanılan Derece | Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora diploması verilir
| Derecenin Düzeyi | Doktora | Kabul ve Kayıt Koşulları | Doktora programına, hemşirelik, ebelik veya sağlık memurluğu lisans mezunu olmak koşuluyla Sağlık Bilimleri Enstitüsü veya Sosyal Bilimler Enstitüsünden yüksek lisans derecesine sahip olan, ALES sınavından en az 70 puan, YDS sınavından en az 55 puan veya ÜAK tarafından kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan almış adaylar güz ve bahar yarıyıllarında mülakat sınavına alınır. Adayların mülakat notunun 100 tam puan üzerinden en az 60 olması gerekir. Bilimsel başarı düzeyi notu; lisans mezunu ve tezsiz yüksek lisans mezunu olarak başvuran adaylar için; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %25’i ve mülakat puanının % 25’inin toplamıdır. Tezli yüksek lisans mezunu olarak başvuran adaylar için ise; ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20’si, yüksek lisans mezuniyet not ortalamasının % 10’u ve mülakat puanının %20’sinin toplamı olarak hesaplanır. Bilimsel başarı düzeyi notunun en az 65 olması gerekir. Alınan puanlamalara göre yapılan sıralama ile ilanlarda duyurulan kişi sayısı kadar aday programa dahil edilir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Formal | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Yüksek lisans mezunu olarak kabul edilen öğrenciler için toplam 21 yerel krediden az olmamak koşuluyla en az yedi adet ders, uzmanlık alan dersi, yeterlik sınavı ve tez çalışmasından oluşur. Programın toplam kredisi 240AKTS’dir.
Programdan mezun olmak için adayın ağırlıklı teorik olmak üzere uygulamaları da bulunan derslerden başarılı olması ve doktora tezini bitirmesi gerekmektedir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için bu notun en az 100 üzerinden 75 ya da 4 üzerinden 2,5 (CB) olması gerekir. Derslerini başarı ile tamamlayan öğrenci, yeterlik sınavına alınır. Bu sınavdan başarılı olan doktora öğrencisi tez çalışmalarına başlar. Tez önerisini jüri önünde sunar. Altı aylık sürelerle tezindeki ilerlemesini ve sonuçları tez izleme komisyonuna sunar. Öğrenci, tezi ile ilgili elde ettiği sonuçları, ilgili enstitünün tez yazım kurallarına uygun biçimde yazmak zorundadır. Tez jüri önünde sözlü olarak savunulur. Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir.
| Program Profili | Bu programla halk sağlığı hemşireliği uzmanlığına sahip olan öğrencinin; birey, aile ve toplum sağlığına yönelik hizmetlerde ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanarak eleştirel analiz ve değerlendirme yoluyla problemlere çözüm önerileri üretebilmesi, bağımsız ve özgün bir araştırma ile sonuçları ortaya koyabilmesi amaçlanmaktadır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında uzmanlaşmış hemşireler Sağlık Bakanlığı, üniversite ve özel hastanelerde klinik sorumlusu, yönetici hemşire olarak çalışırlar. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Kurumu ve İllerde Halk Sağlığı Müdürlüklerinde birim sorumlusu, yönetici olarak görev alabilirler. Sağlık Bilimleri Fakültelerinde, Hemşirelik Yüksekokullarında/Fakültelerinde Halk Sağlığı Hemşireliği Anabilim Dalında, Sağlık Yüksekokullarında hemşirelik ve ebelik bölümlerinde akademisyen olarak görev alabilirler.
| Üst Derece Programlarına Geçiş | Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
| Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Program Başkanı:Prof. Dr. Süheyla A. Özsoy
Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Bornova/İzmirTel:02323115501 Fax:023233886374
e-mail: suheyla.ozsoy@ege.edu.tr
| Bölüm Olanakları | Doktora programına kayıtlanan öğrenciler anabilim dalında açıkta bulunan araştırma görevlisi kadrolarına yerleştirilirler. Anabilim dalı tarafından yürütülen araştırmalara, projelere katılırlar. İlgi alanları doğrultusunda kongre ve toplantılarda yer alırlar.
|
Program Çıktıları
|
|
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 2 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. | 3 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilme. | 4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 6 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilme. | 7 | Halk Sağlığı Hemşireliği alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda politik süreçlere katılıp liderlik yapabilme. | 9 | Halk sağlığı programlarını ve kaynaklarını eleştirel düşünme becerisini kullanarak savunabilme. | 10 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 11 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | 12 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilme (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | 13 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip ederek bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilme. | 14 | Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme | 15 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | 16 | Topluma sağlık hizmetinin sunumunda hükümetin rolünü anlayabilme. | 17 | Kültürel farklılığa neden olan dinamik süreçleri anlayabilme ve farklı kültürlerden olan kişilere yeterli bakım verebilme. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
9304026011996
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
930402SEÇ.DR1
|
SEÇMELİ DERSLER1
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
24
|
Toplam |
3
|
0
|
0
|
30
|
|
|
1
|
9304026472014
|
Halk Sağlığı Hemşireliğinde Son Yenilikler
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
9304026142002
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
930402SEÇ.DR4
|
SEÇMELİ DERSLER4
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
13
|
4
|
SBEDRUAD602
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
5
|
Toplam |
6
|
0
|
0
|
30
|
|
|
1
|
SBEDRTEZ602
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
25
|
2
|
SBEDRUAD604
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
5
|
Toplam |
0
|
0
|
0
|
30
|
|
|
1
|
SBEDRTEZ603
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
25
|
2
|
SBEDRUAD605
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
5
|
Toplam |
0
|
0
|
0
|
30
|
|
|
1
|
SBEDRTEZ604
|
Tez Çalışması
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
25
|
2
|
SBEDRUAD606
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
5
|
Toplam |
0
|
0
|
0
|
30
|
|
|
1
|
9304026032005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
2
|
9304026042005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
3
|
9304026072015
|
Hemşirelik Uygulamaları için Kanıta Dayalı Araştırma
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
9304026082005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
5
|
9304026102005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
9304026162005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
7
|
9304026212000
|
İşyeri Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
8
|
9304026232000
|
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
9
|
9304026282005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi-I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
9304026302011
|
Evde Bakım Hizmetleri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
11
|
9304026322005
|
Transkültürel Hemşirelik
|
Seçmeli
|
1
|
0
|
0
|
2
|
12
|
9304026402008
|
Yöntem Açısından Araştırma Eleştirileri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
|
1
|
9304026032005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
2
|
9304026042005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
3
|
9304026072015
|
Hemşirelik Uygulamaları için Kanıta Dayalı Araştırma
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
9304026082005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
5
|
9304026102005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
9304026162005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
7
|
9304026212000
|
İşyeri Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
8
|
9304026232000
|
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
9
|
9304026282005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi-I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
9304026302011
|
Evde Bakım Hizmetleri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
11
|
9304026322005
|
Transkültürel Hemşirelik
|
Seçmeli
|
1
|
0
|
0
|
2
|
12
|
9304026402008
|
Yöntem Açısından Araştırma Eleştirileri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
13
|
9304026432005
|
Aile Sağlığı Hemşireliği
|
Seçmeli
|
3
|
2
|
0
|
10
|
|
1
|
9304026032005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
2
|
9304026042005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
3
|
9304026072015
|
Hemşirelik Uygulamaları için Kanıta Dayalı Araştırma
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
9304026082005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
5
|
9304026102005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
9304026162005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
7
|
9304026212000
|
İşyeri Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
8
|
9304026232000
|
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
9
|
9304026282005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi-I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
9304026302011
|
Evde Bakım Hizmetleri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
11
|
9304026322005
|
Transkültürel Hemşirelik
|
Seçmeli
|
1
|
0
|
0
|
2
|
12
|
9304026402008
|
Yöntem Açısından Araştırma Eleştirileri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
13
|
9304026432005
|
Aile Sağlığı Hemşireliği
|
Seçmeli
|
3
|
2
|
0
|
10
|
|
1
|
9304026032005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
2
|
9304026042005
|
Risk Yaklaşımı ile Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
3
|
9304026072015
|
Hemşirelik Uygulamaları için Kanıta Dayalı Araştırma
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
9304026082005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması I
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
5
|
9304026102005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
9304026162005
|
İleri Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulaması II
|
Seçmeli
|
0
|
6
|
0
|
12
|
7
|
9304026212000
|
İşyeri Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
8
|
9304026232000
|
Okul Sağlığı Hemşireliği Uygulaması
|
Seçmeli
|
0
|
2
|
0
|
4
|
9
|
9304026282005
|
Hemşirelik Kuram ve Felsefesi-I
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
10
|
9304026302011
|
Evde Bakım Hizmetleri
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
11
|
9304026322005
|
Transkültürel Hemşirelik
|
Seçmeli
|
1
|
0
|
0
|
2
|
12
|
9304026402008
|
Yöntem Açısından Araştırma Eleştirileri
|
Seçmeli
|
3
|
0
|
0
|
6
|
13
|
9304026432005
|
Aile Sağlığı Hemşireliği
|
Seçmeli
|
3
|
2
|
0
|
10
|
|
|
 |
|
Ege University, Bornova - İzmir / TURKEY •
Phone: +90 232 311 10 10 • e-mail:
intrec@mail.ege.edu.tr |
|
|